Golfutrustning

Någon mer som har Cobras högljudda driver?

Sida:
Författare Meddelande
pruppfia
12 juli 2009

Stod på rangen och fick in en riktig kanonträff..det sa pling i drivern och jag tappade hörseln några minuter, det började värka och rinna ur ena örat. Jag trodde först att jag spräckt trumhinnan. In till läkare för att konstatera att så icke var fallet, men nu står jag med en driver som jag inte vill/vågar använda.

Den har ju låtit högt hela tiden, men aldrig någonsin sådär. Pron som stod i andra ändan av rangen reagerade på ljudet och kom rusande. Han intygar att han heller aldrig hört något liknande. Han har lovat ringa till Cobra.

Nu sitter jag här med värkande öra och tinnitus som låter lika högt som drivern, och håller tummarna att det går över, och att jag får hörseln tillbaka..

Tips på vad jag kan göra förutom att byta driver? Någon som har liknande erfarenhet, eller åtminstone samma driver? Den är väl 2-3 år gammal, och i övrigt slår jag suveränt bra med den...

|
Benny
13 augusti 2009

Hej Pruppfia!

Jag är ingen expert på driver men kolla med en klubbverkstad om det går att "trycka ned" klubbhuvudets övre del som jag har på min Cobradriver från -08, åk till närmaste golfbutik och titta så kanske du förstår hur jag menar.

|
pruppfia
20 augusti 2009

Jag har nu fått en hörselskada dokumenterad och ansvarige för reklamationer erbjuder en ny driver. En massa tankar snurrar genom skallen...

Vad händer om jag inte finner nån ny Cobradriver som jag slår bra/trivs med? Jag ska snacka med min pro imorrn. Han får ju ersättning av Cobra, men jag kanske trivs bäst med en Callaway? Jag vet faktiskt inte om jag VÅGAR slå med Cobras driver mer..dom är inte särskilt tystlåtna S-9 heller...

Tycker Cobra kommer billigt undan, dom skänker en driver, jag får ett livslångt men. (Kanske inte kan fortsätta med mitt jobb, för att jag inte hör, plus att det är j-igt påfrestande med hög tinnitus.)

Kanske finns fler i samma sits som mig? Varför drar inte Cobra in alla klubbor av samma årgång, ska fler behöva bli halvdöva?

Nä, ärligt talat känner jag mig inte alls särskilt glad över deras "goodwill". (Missförstå mig inte, jag är inte ute efter pengar, för mina besvär försvinner inte för det.) Men jag tycker att dom kan visa lite större intresse, och inte bara en axelryckning (som jag upplever det).

|
GSpot
10 januari 2010

Hej!

Jag har också en sådan Cobra-driver. 2-3 år gammal.

Den låter så mycket så att jag (som jobbar med musik) är rädd att få tinnitus när jag använder den. Jag tror t.o.m. att jag har fått lite nedsatt hörsel på mitt vänstra öra vilket självklart är oacceptabelt. När jag var på en range i höstas kom en kille springande och bad mig slå med en annan klubba eftersom dom hade juniorträning på andra sidan och det störde så mycket.

Idag köpte jag en ny driver istället. En Callaway FT-IQ som kändes ännu bättre än Cobran och med mycket bättre ljud.

|
GSpot
11 januari 2010

Just det, jag glömde säga att min kompis som köpte en likadan driver som min också var tvungen att byta pga ljudet. Tror han bytte efter två rundor. :)

|
pruppfia
20 februari 2010

Okej, jag ska kika på Callaway, få se hur den känns...Tack för tipset! Det börjar ju klia i golfklubborna nu, trots att det är full snöstorm ute... ;o)

Jag är fortfarande under hörselutredning, ska på tinnitusrehab, och dom vill att jag ska ha hörapparat..blä..känns fruktansvärt.. jag vill inte.

Har varit i kontakt med Cobra och frågat om dom kan betala stöpta hörselpluppar, men jag har (såklart) inte fått nåt svar. Fisigt gjort av dom.

|
pruppfia
05 april 2010

Fick reda på i förrgår att det finns klubbor där huvudet inte enbart består av titan, och som låter "poff" istället för "pling".

Så fort snön smälter bort skall jag testa! Det kanske finns lite hopp ändå..? Nu sitter jag visserligen på en klubba som jag aldrig använt, och plötsligt ska jag köpa en ny..hm. Men vad gör man inte.. tinnitusen och hörselskadan är kvar, och påverkar mig HELA tiden, vad än jag gör. Bara att leva med det, I guess.

Kändes iaf skönt att veta att det finns andra klubbor att välja på som inte är så högljudda. Känns dock inte som att jag har lust att sponsra Cobra med ytterligare pengar.

|
Sida:

Egmont logo