Övrigt

Får man se ut hur man vill på en golfbana?

Sida:
Författare Meddelande
Jimmy Lindvall
21 juli 2007
Jag är av den bestämda uppfatningen att så länge man är hel och ren så kan man nästan se ut hur som helst. Själv har jag tatueringar på underarmarna och jag vet att det inte alltid är så populärt.

Jag tycker att huvudsaken är att man älskar sporten och att man kan ha kul tillsamans.
|
Jörgen Eriksson
09 augusti 2007
Håller med dig...
Tyvärr så förekommer det en del förutfattade meningar, bara för att man är tatuerad.
Nu tycker jag att jag spelar bättre, när jag är snyggt klädd. Eller så är det bara en känsla...
Vårdad klädsel tycker jag räcker, även om det är jeans.
|
Anonym
20 januari 2008
Värre med ovårdade svingar ...
|
Jimmy Lindvall
01 april 2008
För att ut öka mitt resonemang lite....Golf Sverige tappar medlemmar för varje år som går, något måste göras. Då kan det vara dax att släppa lite på den dress code som finns bland "vissa" klubbar. Ha ett öppet sinne låt folk se ut som de vill så länge som de kan regelerna samt följer dom och älskar spelet.

Jag tror att golf Sverige måste börja tänka om för att inte tappa nästa generation golfare, som oftast inte har samma dress code som många ur den äldre generationen golfare. Det måste finnas utrymme för alla på golfbanan inklusive den äldre och yngre generationen. Dock så är detta kanppast hela lösningen på på problemet att golf Sverige tappar spelare utan bara en liten del av en större problematik.

|
Anonym
02 april 2008
Kläderna påverkar ju inte hur bra man spelar så självklart bör man få ha på sig vad man vill. Dock finner jag det som med alla sociala "utrymmen" trevligt att i alla fall se vårdad ut. Man behöver väl inte springa runt i badtofflor o med bar överkropp?

|
Jimmy Lindvall
03 april 2008
Självklart ska man se vårdad ut i sin klädsel, och självklart ska man inte springa omkring i bar överkropp och badtofflor. Jag menade inte att vi skall släppa alla normer och regler som finns utan det jag menade var att det finns en del människor och klubbar som borde kanske öppna sin syn avseende klädsel, tatueringar med m.m. Fast samtidigt får man ta seden dit man kommer, är man på en bana som kräver en viss klädsel eller stil får man ju anpassa sig efter detta eller så får man helt enkelt strunta i att spela där om det inte passar.

Dock så tror jag att en förändring måste ske inom detta om man skall fånga upp nästa generationens golfare, men som sagt var så är detta bara en liten del av en utveckling som måste ske inom klubbarna för att golfen skall fortsätta vara en folk sport och att klubbarna skall överleva i framtiden.

|
Anonym
12 september 2008
Finns det någon annan sport som har problem med tatueringar?
Golfklubbarna måste nog idka rejält med nytänk om de ska överleva i framtiden. För tillfället ser det dystert ut.
|
Sida:

Egmont logo