Golfspel

Mål 2007

Sida:
Författare Meddelande
Erik Norrmarker
30 december 2006
Har ni funderat ut något/några mål inför den kommande säsongen?
Mitt stora mål är att nå under 8 i hcp. Bara jag får ordining på svingen som krånglade oroväckande mycket under hösten så ska nog det gå vägen. Men framför allt får man ju inte glömma bort att ha kul på banan, vissa (mig själv inräknad) tar spelet på för stort allvar.

Gott nytt år allihop!
|
JONAS NILSSON
29 januari 2007
Jag ska försöka träffa fler greener enligt GIR. Inräknat säsongens sämsta runda - Skepparslöv tidigt i våras, halv storm och dassig bollträff=noll greenträff... - så duger det knappast med ett snitt på sex träffade greener med ett hcp på 6. Svårt att spela på det då... Den bästa rundan hade jag tio träffar, vilket väl snarare borde vara i närheten av snittet. Nej, där måste det till en bättring. Blir den biten bättre kanske även antalet birdies kan öka från strax under en i snitt.
Kort sagt behövs en skärpning av inspelen.
Puttningen på hemmabanan är klart godkänd med ett snitt runt 31 puttar. Inräknat andra banor blir det ung 33 i snitt, vilket jag är ganska nöjd med. 18 greenträffar, 33 puttar - minst tre birdies. :o)
Annars var tanken ett tag att träna för att kunna vara med på någon tävling i H35-klassen på Skandia-touren, alt ställa upp i DM, men givetvis ska alla man känner gifta sig i sommar, så där försvann alla speldatum i ett nafs. Nåja, jag blir ju bara äldre. Nya tag nästa år.
|
Chefredaktör
05 februari 2007
Att ha roligt – eller roligare – på golfbanan än förra året.
Det måste vara målet.

|
Anonym
22 april 2007
Spela mer och bättre än förra året. Borde inte bli nått större problem.
|
Johan Carlsson
15 maj 2007
HAr mitt uppspel Fredag 25/5 efter det är det detta som gäller:

Hcp-mål:
- Lördag-söndag efter uppspel -> Officielt Hcp 36
- Helgen efter skall vi spela 4 dagar i rad -> Hcp 28
- Juni -> Hcp 25
- Oktober -> Under Hcp 20

Generella mål:
- (Hög prio) Snitt under 2 putt
- (Hög prio) Bli fegare, spela smart!
- (Låg prio) Slå raka drivar för att alltid kunna använda den från tee

Har spelat på mer än 36p från gul tee under mina 4 fadderrundor så det borde funka. Närspel är min starka sida, måste bara hålla mig till Järn eller få iordning på drivern...

|
Englishtjej
05 maj 2008
En av mina mål i år är att spela stabilt. Men mitt storsta mål är att ha en jäklig bra skratt varje runda och försöka undvika "surdegar" ut på banan ;-)))
|
Anonym
06 maj 2008
Under 8 i hcp. Men viktigare skall jag matcha min vän Knutte ner till hcp 25. Han börjar kursen på måndag. Skall förbättra spelet från 100m och in
|
Sida:

Egmont logo